طرح نماد همگام

طرح نماد همگام را می توانید به صورت کامل و دقیق به همراه فایل های استثنایی از سایت ما خرید نمایید.

همانطور که میبینید فایل حاصل تجربیات بانک فایل آموزشی معلمان است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

طرح نماد همگام چیست  ؟

طرح نماد همگام عنوان طرحی است که در سالهای اخیر از طرف جامعه مراقبت های اجتماعی دانش آموزان به مدارس ابلاغ شده است. بر اساس این طرح مدارس مقاطع مختلف اعم از ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم موظف هستند به بهترین شیوه ممکن روش ها و شیوه های مراقبت های اجتماعی دانش آموزان را در آموزشگاه اجرایی و نهادینه سازند.

طرح نماد

آنچه در محتویات بسته دانلودی طرح نماد همگام به شما ارائه می شود عبارت است از :

دانلود کنید

دانلود کنید

  1. پوستر مربوط به طرح نماد همگام با کیفیت عالی
  2. پاورپوینت پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی طرح نماد همگام در ۲۴ اسلاید
  3. برنامه ریزی سالانه برای مدرسه در راستای مراقبت اجتماعی از دانش آموزان مربوط به طرح نماد همگام فایل وررد در ۱۷ صفحه
  4. مجموعه ۴ ابلاغ مربوط به طرح نماد همگام
  5. گزارش طرح نماد همگام فایل وررد در ۱۵ صفحه
  6. ایده برای طرح نماد همگام با موضوع پیشگیری از اعتیاد به فضای مجازی فایل وررد در ۴ صفحه
  7. مقاله با موضوع مقاوم سازی دانش آموزان  نسبت به رفتارهای پر خطر اعتیاد و دخانیات   از راه آگاهی بخشی در ارتباط با طرح نماد همگام فایل وورد در ۱۲ صفحه
  8. صورت جلسه طرح نماد همگام
  9. آموزش مهارت مدیریت استرس به والدین فایل پی دی اف در ۴۸ صفحه
  10. بسته ارتقایی آموزش درسنامه های مهارت توکل به خداوند متعال به دانش آموزان فایل پی دی اف در ۵۴ صفحه
  11. بسته ارتقایی درسنامه مهارت توکل به خداوند متعال فایل پی دی اف در ۳۶ صفحه
  12. بسته ارتقایی آموزش مهارت اعتماد به نفس به فرزندان فایل پی دی اف در ۳۵ صفحه
  13. بسته ارتقایی تقویت مهارت اعتماد به نفس فایل پی دی اف در ۳۰ صفحه
  14. بسته ارتقایی آموزش مهارت مدیریت احساسات در فرزندان فایل پی دی اف در ۲۷ صفحه
  15. بسته ارتقایی درسنامه ی آموزش مهارت صبر فایل پی دی اف در ۴۸ صفحه
  16. مهارت مدیریت احساسات برای والدین فایل پی دی اف در ۵۰ صفحه
  17. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت بخشایشگری به فرزندان فایل پی دی اف در ۳۳ صفحه
  18. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت صبر فایل پی دی اف در ۵۹ صفحه
  19. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت مدیریت استرس فایل پی دی اف در ۳۳ صفحه
  20. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت بخشایشگری فایل پی دی اف در ۵۲ صفحه
  21. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت خود آگاهی فایل پی دی اف در ۲۴ صفحه
  22. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت مدیریت استرس در کودکان و دانش آموزان فایل پی دی اف در ۳۲ صفحه
  23. بسته ارتقایی دستورالعمل آموزش مهارت خودآگاهی هیجانی در کودکان فایل پی دی اف در ۲۶ صفحه

طرح نماد

 این محصول یکی از بهترین نمونه فایل های سایت تجارب برتر تربیتی می باشد که کاملا مورد قبول آموزش و پرورش هست.

دانلود کنید

دانلود کنید

طرح نماد همگام | اعتیادو اقسام آسیب ها

نماد، عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان » است که ،در قالب ائتلاف ۹ دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شد.در این طرح، به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

طرح نماد

به جرئت می توان گفت که پرداختن به مسئله آموزش  مراقبت اجتماعی  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است. پرداختن به این مسئله و مستند سازی تجربیات در این رابطه می تواند راهبرد های تربیتی و اخلاقی غیر قابل وصفی را در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار دهد.

دانلود کنید

دانلود کنید

تعریف اعتیاد برای طرح نماد همگام

اعتیاد را اگر در اینترنت یا کتب مختلف و متعدد از پزشکان و روانپزشکانی که برای شناختن آن عمر فرسوده اند جستجو کنیم.به تعاریف و گوناگون و بیشماری بر خواهیم خورد. این تعاریف بدلیل تحمل زحمات اشخاص یاد شده میتوانند درست باشند اما برای طرح نماد همگام تعاریفی کاربردی و تمام و کمال نخواهند بود. چرا که بیماری اعتیاد آنقدر پیچیدگی و تنوع در آسیب های خود جای داده است که هر تعریف درستی در مورد خود را علیرغم درست بودن آن نقض میکند.اما در کل بهترین تعریف از تعاریف ناقص و نا تمام از اعتیاد را میتوان تعریف برگرفته از تجربهء خود معتادان بهبود یافته که برخی کتب یا نشریات آنان یافت شده دانست. برای طرح نماد همگام بهتر است این تعریف را از اعتیاد استفاده کرد.اعتیاد یک بیماری مرموز مزمن آب زیر کاه و پیش رونده است که هنوز درمان شناخته شده ای ندارد.

طرح نماد

نماد را اگر از منظر اهمیت و جایگاه آن در آموزش و تربیت افراد جامعه نگاه کنیم.

بسیارمیتواند حائز اهمیت باشد .چراکه این طرح مهم و حیاطی از بدو تولد و کودکی تا پیرسالی در صدد آن است که با آموزش و هدایت صحیح و همه جانبه افراددو هدف مهم را دنبال کند. ابتدا اینکه هر فرد به نوبه خود آگاهی و توانایی آن را پیدا کند که آسیب های اجتماعی بزرگ و کوچکی که او را تهدید میکند،شناخته و راه مقابله و پیشگیری از آنان را نیز به بهترین شکل ممکن بیاموزد و بکار گیرد. این مهم خود به نوعی حرکتی نجات بخش برای همه افراد جامعه میباشد تا اشتباهاتی که در گذشته ارتکاب به آن متاسفانه باعث نابودی افراد قابل توجهی گردیده را شناسایی و با نوعی خود مراقبتی از تکرار نادانسته آن جهت صیانت از خود جلوگیری کند. در ضمن بعلت آنکه انسان سالم ساختن جامعه سالم داشتن است.

طرح نماد

و جامعه سالم داشتن منوط به اجرای طرحی چون طرح نماد همگام میباشد که با آن ابزاری کارآمد برای رسیدن به این هدف را در دست خواهیم داشت.

طرح نماد همگام  چگونه اجرا می گردد ؟

طرح نماد همگام به مجموعه طرح ها و برنامه ها و پروژه های کوچک و ابلاغ هایی گفته می شود که طی صورتجلسه های دقیق و مختلف از طرف سامانه کشوری نماد در مدارس رصد می گردد. مدارس و عوامل اجرایی آنها وعده داده اند که در حد امکان از آنچه که دستورالعمل های طرح نماد همگام نامیده شده است ، پیروی نموده و دانش آموزان را در راه کمک و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک نمایند.

طرح نماد

فایل های طرح نماد همگام

موضوع مراقبت اجتماعی  موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد.

دانلود کنید

دانلود کنید

اهمیت طرح نماد همگام کجاست ؟

با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته علوم تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث مراقبت اجتماعی  و آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت طرح نماد همگام ارائه گردد.

در سایت های آموزشی ما نمونه طرح هایی را از جشنوراه نماد آماده کرده ایم که آنها را می توانیم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طرح نماد

طرح نماد همگام،ابلاغیه

در سالهای اخیر جامعه مراقبت اجتماعی طی رایزنی و مشورت هایی پیرامون وسیع تر نمودن گسترهء پیشگیری از این بلای خانمانسوز.

اقدام به ایجاد طرح نماد همگام نمودند و در پی این تصمیم ابلاغیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به کلیه ادارات زیر مجموعه و همچنین مدارس سراسر کشور ارسال گردید.طی این ابلاغیه از کلیه مدارس در تمام مقاطع خواسته شد تا با نهایت توان در امر پیشگیری و درمان اعتیاد و آسیب های اجتماعی اهتمام ویژه ورزند.کلیه مدارس سطح کشور نیز متعهد شدند که هرکدام به نوبهءخود در پیشبرد این هدف مقدس و انسان دوستانه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

طرح نماد

طرح نماد همگام واقعا چیست ؟

سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان که به اختصار «نماد» خوانده می شود، به عنوان یکی از نخستین تجربیات ائتلاف ملی در حوزه امور اجتماعی کشور، با هدف پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان ، در جلسه مورخ ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ، به عنوان میثاق همکاری‌های چندجانبه بین وزارت آموزش و پرورش و ۸ دستگاه دیگر به تصویب شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی رسید. همانطور که در سند تعریف شده است ، منظور از نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی ـ اجتماعی، به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر ، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به‌موقع و موثر است.

کاملترین ابلاغیه ها

ابلاغیه طرح نماد همگام دریچه امید به سوی چشم انداز زیبای بهبودی است که همیشه بر روی کسانی که اسیر آسیب های اجتماعی هستند و بدنبال راهی برای درمان آن میباشند. اجرا کردن این ابلاغیه در دراز مدت میتواند اثرات قابل مشاهده و مهم خود را بر روی افراد و جامعه نشان دهد.

دانلود کنید

دانلود کنید

در این راستا تا به حال زحمات قابل توجهی کشیده شده که از سوی مسئولین نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. این ابلاغیه باعث شده که ورای تحول جهادی در مراقبت اجتماعی پروژه نماد. در امر درمان اعتیاد نیز قدمهای شایان ذکری برداشته شود. زیرا بدنبال این ابلاغیه نماد غیر از مدارس که دانش آموزان و معلمین به آن مشغول شده اند. پای خانواده ها نیز به میان کشیده شود و در این زمینه مشارکتهای چشم گیری از سوی خانواده ها صورت گیرد.

طرح نماد

خارق العاده ترین طرح نماد همگام

ناهنجاری ها و مشکلات موجود در سطح جامعه و عدم توانایی افراد برای حل آن آموزش و پرورش را هر چه بیشتر با تغییر رویکرد از دانش و موضوع محوری به سمت یادگیری مهارت ها سوق داده و این مسیر پر شتاب را روز به روز لزوم بیشتری می بخشد. از مصادیق آن نیز باید به عدم توانایی کنترل عواطف و احساسات نوجوانان و جوشش بیمار گونه آن در صحنه های مختلف اجتماعی یاد کرد. مهارت های زندگی امروز از اهداف اصلی تعلیم و تربیت در جهت یادگیری ارتباط شایسته و صحیح با دیگران ، مقاومت در برابر خواهش های بی مورد و غلط دیگران، اجتناب از عادات مضر، آموختن همکاری مشارکت مدنی و توجه به توسعه و حل منازعه و توانایی تفکر نقادانه و خلاقانه است

گزارش طرح نماد همگام

پژوهشگران و محققین برتر در رشته علوم تربیتی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی مراقبت اجتماعی  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع مراقبت اجتماعی  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه علوم تربیتی باشد.

دانلود کنید

دانلود کنید

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع طرح نماد همگام  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در علوم تربیتی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز می توانند با مراجعه به سایت ما از نمونه های کامل گزارش های طرح نماد همگام بهره کامل و کافی را ببرند.

طرح نماد

گزارش جلسات طرح نماد همگام

صورتجلسه هایی که در طرح نماد همگام در سایت آماده نموده ایم ، همگی برای آشنایی با چند و چون و چگونگی بهتر عمل نمودن در این طرح می باشد. چرا که یکی از مهمترین مسائل پیرامون مراقبت اجتماعی  موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران علوم تربیتی ایفا نماید. پژوهش گران علوم تربیتی بر این باورند که در رابطه با مراقبت اجتماعی  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش علوم تربیتی است.

دانلود کنید

دانلود کنید

همانگونه که واقفیم در رشته علوم تربیتی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در علوم تربیتی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته علوم تربیتی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

درخت مشکلات نماد

درخت مشکلات و ترسیم طرح نماد همگام در این طرح یاریگر اکثر محققین می باشد. دانش آموزان و معلمان عزیز می توانند به بهترین شکل ممکن به استفاده و دانلود نمونه طراحی درخت مشکلات نماد در سایت ما بپردازند.

طرح نماد

آمار ها نشان می دهد موضوع طرح نماد همگام یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته علوم تربیتی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع مراقبت اجتماعی  و همچنین موضوعاتی چون آسیب های اجتماعی دانش آموزان می تواند افق های تازه ای را در عرضه علوم تربیتی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع مراقبت اجتماعی   و آسیب های اجتماعی دانش آموزان به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

نمونه صورتجلسه نماد

صورتجلسه نماد در سایت آموزشی ما به مخاطب کمک می کند که بتواند به شیوه ای صحیح برای برنامه ریزی در اجرای این طرح بکوشد. به همین دلیل در پایگاه آموزشی ما صورتجلسه هایی را برای این مورد تدوین نموده ایم. و این موضوع بسیار پر اهمیت است.

طرح نماد

پژوهش به عنوان زيرمجموعه اي از نهاد علم، زيربناي توسعه در عصر اطلاعات است و اساسا هر جامعه اي براي برنامه ريزي در سطح خرد وکلان و گذار موفقيت آميز ناگزير از ساماندهي و مديريت کارآمد و اثربخش امور پژوهشي است. موفقيت روزافزون علم در شناخت جهان هدف دار و قانونمند که با تکيه بر ابتکارات خلاقيت هاي به وديعه نهاده شده از سوي خداي متعال در وجود بشر و بهره برداري از قدرت شگرف انديشه آدمي صورت گرفته، فضاي زندگي جديدي را براي انسان ها به ارمغان آورده است. اين فضاي جديد و اين تمدن نوظهور که خود برخاسته از تعاملات عميق ميان تمدني و ميان فرهنگي است، موجد خواست ها، نيازها، انديشه ها، مسائل و مشکلاتي است که به نوبه خود توسعه علم وا نديشه را مي طلبند.

هم اکنون بانک فایل آموزشی معلمان نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان قرار داده است. نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی بانک فایل آموزشی معلمان جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم بانک فایل آموزشی معلمان از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل را به تایید می رساند.

نمونه ابلاغ طرح نماد همگام

ارائه ابلاغ طرح نماد همگام به کارکنان در این امر از اهمیت خاصی برخوردار است . ابلاغ در این طرح به منزله کمک در راستای مراقبت های اجتماعی دانش آموزان است . در اين مسير انديشه هاي ژرف در قالب پژوهش هاي بنيادين صورت بحث پذير به خود مي گيرند و دستمايه انجام پژوهش هاي کاربردي مي شوند تا خواست ها و نيازها را پاسخ گويند و راه حل هاي بهتر و بيشتري براي مسائل و مشکلات جوامع بشري پيشنهاد کنند و همين جاست که نقش موثر و سهم بسزاي بخش تحقيقات در روند تحولات جوامع آشکار مي شود.

طرح نماد همگام چرا مورد توجه قرار گرفته است ؟

آنچه حائز اهمیت است این است که مراقبت اجتماعی  و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در رشته علوم تربیتی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله آسیب های اجتماعی دانش آموزان اشاره نمود. در واقع مقوله آسیب های اجتماعی دانش آموزان از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون مراقبت اجتماعی  می باشد. باید گفت موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان این موضوع را ثابت می کند که می توان در رشته علوم تربیتی افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد.

طرح نماد

اهداف طرح نماد همگام به چه شکل است ؟

اهداف بزرگی که در این طرح دنبال می شود. پیشگیری هرچه تمام تر از این معضلات بزرگ اجتماعی است. اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته ی مرتبط، به چگونگی رابطه در این مقوله پرداخته­اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیر­های  همبسته با آن اختصاص یافته­اند که اساس ارائه­ی یک رویکرد پیشگیرانه و مداخله­ای مؤثر است، به ویژه آنکه شکل پژوهشگری در رابطه با مراقبت اجتماعی  و ماهیت آن در سال­های اخیر تغییر یافته است. اکثر محققان توافق دارند که مبحث  مراقبت اجتماعی  و رابطه آن با آسیب های اجتماعی دانش آموزان از مهمترین مسائل مورد انتظار در جامعه پژوهشی است.

طرح نماد همگام و آسیب های خانوادگی

بزه اخلاقی و اجتماعی و اقسام مختلف آن بی شک میتواند در قالب یک بیماری تعریف شود.بیماری مرموزی که با سرایت آن ممکن است حتی یک جامعه به نابودی کشانده شود. این امر موجب میشود که نخبگان و مربیان جامعه قدری با جدیت بیشتر به این موضوع توجه کنند.

دانلود کنید

دانلود کنید

مساله سراست بزه در خانواده و بعد جامعه مساله شناخته شده ایست. به جرات میتوان گفت که بزهکاری و آسیب دیدگی اخلاقی خواه ناخواه به اطرافیان نزدیک فرد بزهکار بسته به میزان آسیب پذیر بودن . چون یک بیماری مسری انتقال می یابد و رفته رفته میتواند کل جامعه را دچار آسیب کند. رفتارهایی که جنبه های مختلف و ابعاد وجودی بشر را از جمله روح،روان،احساسات،عواطف و حتی جسم فرد را درگیر خود کند.

طرح نماد همگام ضمن شناسایی فرد آسیب دیده،در اولین اقدام باید به فکر پیشگیری از سرایت این آسیب ها به افرادی که با فرد زندگی میکنند باشد.

طرح نماد

یک مثال واقعی و عینی

طرح «نماد» یک نقشه راه دارد که برنامه نیز مطابق آن حرکت می‌کند.  بر اساس این نقشه راه که در سند نیز به آن اشاره شده است و در نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت ، مقرر شد تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، تمامی ابعاد و مراحل آن ، به طور کامل در تمامی مدارس کشور ، اجرا شده و مستقر شود.

امداد های درمانگرانه،وبرنامه ریزی

طرح نماد همگام به تبع میتواند متشکل از سلسله اقدامات کارآمدی باشد که در هر مرحله روش خاص خود را دنبال کند. بدلیل آنکه یک آسیب دیده اجتماعی برای ورود به چرخه بهبود یابی انکان دارد قدری با طرح نماد همگام احساس بیگانگی داشته باشد. بهتر است کار را با اقدامات و کمک های اولیه از جمله گفتار درمانی و نوازش های غیر مستقیم شروع کنیم.

سوژه مورد حمایت بدلیل رنجش ها و آسیب های تجربه شده از سوی دیگر انسانها. احتمالا به مرحله ای از خلق و خوی روانی و احساسی رسیده است که همه انسانها را به چشم دشمن نگاه کند. دلایلی مختلفی هستند که یک انسان را به این مرحله از رنجش سوق میدهند. یک مجری طرح نماد همگام باید این را بداند که در بوجود آمدن همه این ادله همیشه پای یک انسان دیگر در میان بوده.و رفته رفته سوژه ما را به یک‌موجود انسان گریز و بدباور تبدیل کرده است.

طرح نماد

مراحل مختلف نماد

پس مرحله به مرحله و در یک فرایند آرام باید مثل نزدیک شدن به یک‌پرنده ترسو،با عشق و حوصله به او نزدیک شد. طرح نماد همگام به همین دلیل نیازمند عشق و حوصله فراوان است. وقتی با اعمال راهکارهای اولیه اعتماد نسبی میان خود و فرد آسیب دیده بوجود آوردیم. میتوانیم آرام آرام به مراحل بعدی یعنی مشاوره روانی و کمک گرفتن از دیگر همکاران ادامه دهیم . این روش میتواند موفق ترین روش برای باز کردن گارد روانی سوژه و اصابت ضربه های مثبت روحی و روانی به بیمار درون سوژه باشد. منظور از آوردن این مثال ایجاد شک خود باوری و گریز از یاس فلسفی و درخودخفتگی شخص برای نیل به بیداری روحانی و ورود به راه بی انتهای بهبود یافتگی است. پس کسی که طرح نماد همگام را به مرحله اجرا و میدان عمل ببرد باید خود را برای ورود به این بازی حساس آماده کند.

نقش،اولیاء و مربیان در طرح نماد همگام

تصمیم گرفتن در مورد کمک‌ جدی به یک فرد آسیب دیده که در مراحل کودکی و نوجوانی قرار دارد.

قالبا مستلزم تشکیل یک مثلث کارآمد. یعنی دانش آموز و مربیان و خانواده است.

همکاری و همفکری بین اولیاء و گاها حضور هر سه طرف ماجرا در جلسات مشورتی در طرح نماد همگام میتواند بسیار راهگشا باشد. اینکه چگونه دانش آموز قربانی آسیب را که در حال گذار از حالات مخرب به سمت

به سمت بهبودی با برنامه ها مدرسه و گروه انسانهای پیرامون او و همچنین با چالشهای احتمالی موجود در خانه و خانواده که خود منجر به آسیب کنونی شده.در پروژه نماد نکته بسیار مهم و کلیدی است. قطعا همانطور که پیشتر گفتیم انسانهایی پیرامون شخص هستند و یا بوده اند که عامل بروز رنجش و آسیب در فرد شده اند. گاهی این عوامل از سوی اعضای ناآگاه خانواده یا حتی افرادی در مدرسه بروز یافته که در هر صورت از دوجنبه باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

جنبه اول نماد

جنبه اول طرح نماد همگام اینکه افراد خاطی و عوامل بوجود آمدن ارتباطات غلط باید شناسایی و سم زدایی شوند. چه این رابطه ها از سوی اعضای خانواده بوده باشد. چه از سوی هر فرد دیگری که خارج خانواده است‌.و جنبه دوم اینکه خود فرد قربانی مهارت برخورد صحیح با تکرار احتمالی این آسیب ها و رنجش ها و پیشگری از بروز آن را از مجری طرح نماد همگام بیاموزد و نحوه عمل کردن به آن را تکرار و تمرین کند. اینگونه است که در مواقع لازم فرد خود را با تجارب و مهارتهایی که آموخته است از ارتکاب به اعمالی که ناشی از آسیب ها و رنجشهای گذشته بود باز میدارد. و مهمترین شعار در این زمینه که میتواند مد نظر مجریان طرح نماد همگام باشد این است که نجات یک نفر یعنی نجات جامعه.

نمونه پروژه کوچک طرح نماد همگام

ما در این جا برای شما عزیزان نمونه پروژه کوچک طرح نماد همگام را بارگزاری نموده ایم که شما بزرگواران بتوانید در راستای طرح خود از آن استفاده نمایید.

طرح نماد

چارچوب این ائتلاف با تأکید بر سه محور شناسایی، آموزش و مداخله طراحی شده است که هر یک شامل فعالیت‌هایی خواهد بود.

۱- شناسایی و غربالگری در مدارس از طریق شواهد میدانی، از آزمون‌های استاندارد روانی، آزمون‌های خطرپذیری، شواهد کلینیکی و چک لیست‌ها نیز استفاده خواهد شد.

۲- آموزش‌های رشد مدار شامل آموزش و توانمندسازی معلمان و والدین، تولید برنامه درسی پیشگیری مربوط به هر دوره تحصیلی و منابع کمک آموزشی آن، برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی رشد مدار پیشگیری، اجرای فعالیت‌های مکمل و ترویجی.

۳- مداخلات وضعی و روانی ـ اجتماعی شامل اقدامات مداخله‌ای برای کاهش عوامل مخاطره‌آمیز(از جمله اقدامات انتظامی و  مناسب‌سازی فضاها) ، برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها ( بویژه موارد لازم‌التوجه ) ، خدمات و حمایت‌های روانی ـ اجتماعی، خدمات مددکاری به خانواده‌ها، معاضدت‌های حقوقی و مالی مورد نیاز، مشاوره‌های خانوادگی و فردی، معاضدت‌های تحصیلی، درمان و بازتوانی.

طرح نماد

دستورالعمل طرح نماد همگام

این دستور العمل از سمت کانون نماد ابلاغ گردیده است و گویای این است که مراقبت های اجتماعی دانش آموزان بایستی به صورت ریشه ای در مدارس صورت بگیرد. یکی از بهترین روش­های پژوهش پیرامون  مراقبت اجتماعی ، استفاده از نظرات پژوهشگران موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به مراقبت اجتماعی  ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می­گیرد، لذا ارائه­ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است.

نمونه پروژه طرح نماد همگام

برای استفاده و بهره مندی از طرح نماد همگام جای درستی آمده اید . تاکنون در جامعه ما درباره ی موضوع مراقبت اجتماعی  در موسسات آموزش عالی و تأثیر آن بر آسیب های اجتماعی دانش آموزان و عملکرد آن ها بررسی چندانی صورت نگرفته است فقدان ابزار مناسب برای ارزیابی پژوهش های صورت گرفته و استفاده از آن در فعالیت های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت به چشم می خورد.

آنچه در سایت ما قابل دسترسی است استفاده کامل از نمونه پروژه های قابل اجرا و قابل انجام در این طرح می باشد.

لوگوی طرح نماد همگام

لوگوی این طرح بسیار ساده است و مفهومی متعالی دارد. ظاهر امر نشان می دهد که مسئله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد چقدر پیچیده شده است.

دانلود کنید

دانلود کنید

با وجود اینکه مطالعات کمی و کیفی متعددی در مورد مراقبت اجتماعی  وجود دارد اما بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند آسیب های اجتماعی دانش آموزان که به عنوان یک فاکتور اصلی در مراقبت اجتماعی  مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل مراقبت اجتماعی  و آسیب های اجتماعی دانش آموزان لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود.

طرح نماد همگام در مدارس ابتدایی

یکی از مهمترین مسائل پیرامون مشکلات اجتماعی دانش آموزان  موضوع اختلالات اعتیاد در جامعه است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران علوم تربیتی ایفا نماید. پژوهش گران علوم تربیتی بر این باورند که در رابطه با مشکلات اجتماعی دانش آموزان  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش علوم تربیتی است.

کانال نماد

در کانال نماد می توانید از همه امکانات بروز در مراقبت های اجتماعی دانش آموزان استفاده نمایید.

همانگونه که واقفیم در رشته مدیریت فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در مدیریت هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته مدیریت تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

طرح نماد

سامانه کشوری کانون نماد

در این سامانه به بهترین شکل ممکن به این مسئله مهم پرداخته شده است. یکی از بهترین روش­های پژوهش پیرامون  مشکلات اجتماعی دانش آموزان ، استفاده از نظرات پژوهشگران موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به مشکلات اجتماعی دانش آموزان  ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می­گیرد، لذا ارائه­ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است.که در این سامانه می توان از همه این امکانات بهره برد.

 لازمه شناخت چرخه بیماری اعتیاد در طرح نماد همگام

اگر آسیب دیدگی و بزهکاری اجتماعی را بعنوان دسته ای خاص از بیماری های انسانی تلقی کنیم. اعتیاد بدخیم ترین و مخرب ترین نوع در آن دسته بشمار میرود.

یک مربی در طرح نماد همگام واجب است در مورد پیشگیری و درمان اعتیاد اطلاعات کافی و وافی داشته باشد چرا که خواه ناخواه در راه خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی به وفور با این قسمت از بدنه آسیب ها که میتوان گفت راس آنهاست برخواهد خورد. آنگونه که از تجارب تعداد زیادی از معتادان بهبود یافته یا بهتر ایت بگوییم در حال بهبودی برمی آید.اعتیاد فعال دارای یک چرخه مخرب است که در اینجا به اختصار به آن اشاره میکنیم.

برای اینکه در طرح نماد همگام بهتر بتوانیم به درک صحیحی از اعتیاد داشته باشیم اختصارا آن را به سه قسمت تقسیم میکنیم تا درک بهتری از آن داشته باشیم.

سه قسمت مختصر از طرح نماد همگام

۱_وسوسه۲_اجبار۳_عادات خودخواهانه…که بطور مجزا به آنها میپردازیم.

۱_وسوسه،بدلیل ایجاده رابطه عمل و پاداش در مغز معتاد، بطور بسیار قدرتمندی بسوی  مصرف کشانده میشود که در مرحله اول افکار شخص را آلوده و درگیر طرح نقشه های خرابکارانه و آسیب زننده میبرد که طرح نماد همگام باید راهکارهای روانشنانه این مرحله را با تحقیق و مطالعه آماده و در اختیار مربیان بگذارد.

۲_اجبار،آنگونه که از کلمه چرخه به ذهن هر شنونده متبادر میشود.اجبار به عملی کردن نقشه های مخرب مرحله اول، در مرحله دوم این چرخه فعال شده و فرد معتاد را وادار به بروز رفتارهای بزهکارانه میکند. در این مورد نیز یک مدد کار یا معلم ماهر که اجرای طرح نماد همگام را مدنظر دارد باید آشنایی کامل داشته باشد.

۳_عادات خود خواهانه. این نوع عادت های سمی نوک پیکان زهرآلود و کشندهء اعتیاد است‌. فرد معتاد در این مرحله به هیچکس و هیچ چیز غیر از رسیدن به هدف خود،یعنی تهیه و مصرف مواد مخدر فکر نمیکند. طرح نماد همگام اینجاست که بر میخیزد تا به نجات یک انسان از منجلاب مرگ ارزشها.  قطع امید از همه کس و همه جا همت گمارد.

نتیجه کلی از طرح نماد همگام

خود خواهی مطلق و فروختن مادی و معنوی همه انسانهای پیرامون . لگد مال کردن احساسات و عواطف و آمال و آرزوهای اطرافیانی که میتوانند.

یک همسر،یک فرزند،یک برادر،یک خواهر،پدر،مادر،دوست و هر فرد دیگری باشد که اگر جهنم اعتیاد نبود چه رابطه های بهشتی و زیبایی میتوانست بین آنها و فرد معتاد برقرار باشد..‌

دانلود کنید

دانلود کنید

و این مراحل تا آنجا ادامه میابد که شخص را به تیمارستان یا قبرستان بکشاند. مگر اینکه در میانه راه یک انسان عاشق و مصمم مثل معلمان و مربیانی که طرح نماد همگام را اجرا میکنند. سر راه شخص آسیب دیده قراربگیرد و با عشق و نفس مسیحایی خود جانی دوباره به رگهای زندگی اهداء کند‌. و موثر ترین دارو در درمان این درد لا  علاج مسلما و مسلما عشق به خدمت بی منت است.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 3