ارزیابی درونی برنامه تدبیر نگارش سال جدید فوق العاده و دقیق

ارزیابی درونی برنامه تدبیر : در سایت حاضر فایل های ارزیابی درونی برنامه تدبیر را در رابطه با آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش برای شما عزیزان محیا نموده ایم و برای دانلود در اختیار شما قرار می دهیم.

همانطور که میبینید فایل حاصل تجربیات بانک فایل آموزشی معلمان است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

ارزیابی درونی برنامه تدبیر فوق العاده و دقیق درجه عالی و دقیق

مدارس اجرا کننده ارزیابی درونی برنامه تدبیر یکی از دستاوردهاي مهم در حوزه ی توسعه فناوري اطلاعات دربرنامه‌هاي آموزش و پرورش است كه فوايد وآثار ونتايج آن نه فقط درمحيط آموزشي خود را نمایان می کند و  تاثيرات خود را خواهد گذاشت ، بلكه با ویژگی های ارزیابی درونی برنامه تدبیر تحولي نوين ، همراه باتجارب واقعي محيط زندگي دانش آموزان و فرداي آن‌ها خواهد بود، استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در ارزیابی درونی برنامه تدبیر را مي‌توان به عنوان ابزاري نيرومند براي ارتقا كيفيت و كارايي آموزش مورد استفاده قرار داد ،از این رو تاسيس مدارس هوشمند همراه با توجه دقیق به ملزومات آن مي‌تواند گامي موثر در راستاي تحول بنيادين نظام آموزشي کشورمان باشد.

طرح تدبیر

اهمیت مسئله ارزیابی درونی برنامه تدبیر درجه عالی و دقیق نخستین درجه و مورد قبول

مقوله ارزیابی درونی برنامه تدبیر در نظام آموزشي مبحث ديرپايي است و به كشور ما نيز ختم نمي‌شود، فناوري اطلاعات و ارتباطات در ارزیابی درونی برنامه تدبیر را مي‌توان به عنوان ابزاري نيرومند براي ارتقا كيفيت و كارايي آموزش مورد استفاده قرار داد. تلفيق فناوري اطلاعات و ارتباطات با آموزش و سيستم يادگيري در ارزیابی درونی برنامه تدبیر يك فرايند چندوجهي و پيچيده است. يگانه امر مداوم ثابت دراين فرايند تغيير است.

بالاترين ميزان موفقيت در امر استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در ارزیابی درونی برنامه تدبیر زماني حاصل مي‌شود كه ازسردرگمي و بهت زدگي درمورد فناوري اطلاعات و ارتباطات خارج شويم و ذهن و احساس خود را بر شگفتي‌هاي يادگيري متمركز كنيم.فناوري با ارائه مجموعه متنوعي شيوه‌هاي آموزشي و يادگيري دانش آموز را براي كسب آگاهي در زمينه مورد علاقه شان تشويق مي‌كند و يادگيري معني دار را ميسر مي‌سازدو اینجاست که هوشمند سازی فضای آموزشی جایگاه والای خود را برای انتقال مفاهیم علمی پیدا می کند.

ارزیابی درونی برنامه تدبیر استثنایی و قابل توجه در مدارس به چه شکل است ؟

طرح تدبیر

مدرسه اجرا کننده ارزیابی درونی برنامه تدبیر مدرسه­اي است كه علاوه بر استفاده از امكانات فيزيكي مدرسه و برنامه هايي مانند ساير مدارس تلاش دارد تا با تجهيز به امكانات رايانه يي و فناوري هاي مربوطه كنترل و مديريت خود را بر اين اساس مبتني كند و محتواي اكثر دورس را بر اساس ارزیابی درونی برنامه تدبیر الكترونيكي كرده و ارزشيابي و نظارت سيستم را هوشمند گرداند .

در اينگونه مدارس سيستم بر روي كامپيوتر مركزي مدرسه نصب مي شود و با اتصال به تعداد زيادي از خطوط تلفن در طول شبانه روز آماده ارايه خدمات است . اين سيستم امكاني را فراهم مي آورد تا دانش آموزان ، اوليا و معلمين و كادر مدرسه در تعامل هميشگي و پويا برنامه خود را به پيش برند .

ارزیابی درونی برنامه تدبیر نگارش سال جدید و اطلاع رسانی در مدارس

امكان اطلاع رساني صوتي و تصويري ، ارتباط با مربيان ، ارايه انتقادات و پيشنهادات ، پرسش و پاسخ و ساير موارد ضروري از جمله كاركردهاي مدارس هوشمند است . در اين مدارس دانش آموزان با داشتن يك كامپيوتر در منزل هميشه با سيستم مدرسه خود در ارتباط خواهند بود لذا مي توان گفت مدارس هوشمند هيچ وقت تعطيل نخواهد بود . البته لازم است اين نكته يادآوري شود كه مدارس هوشمند بستر لازم براي مدارس مجازي نيز فراهم شود .

برنامه تدبیر

 ارزیابی درونی برنامه تدبیر فوق العاده و دقیق در دهه اخیر

 در دهه های اخير، گستره فعاليت در زمينه آموزش و يادگيری نيز چون ديگر فعاليت‏‎‎های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غيره، از ‏توسعه و پيشرفت سريع فناوری و ظهور پديده‏‎‎هايی چون ماهواره، رايانه، اينترنت و غيره متاثر و دگرگون شده است. استفاده از فناوری در ارزیابی درونی برنامه تدبیر به زمان بهره گيری از ابزارهای کمک آموزشی سمعی بصری شامل نمايش اسلايد و فيلم‏های آموزشی در ارزیابی درونی برنامه تدبیر باز ‏می گردد.

نمایی از ارزیابی درونی برنامه تدبیر را ملاحظه کنیم

طرح تدبیر

طرح تدبیر

برنانمه تدبیر

ویژگی­ها و خصوصیات مدارس اجرا کننده ارزیابی درونی برنامه تدبیر درجه عالی و دقیق

در مدارس اجرا کننده ارزیابی درونی برنامه تدبیر معلمان می توانند با استفاده از بانکهای اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند و یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.

‌دانش آموزان مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر ، خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعات مدرسه نیست و دانش آموزان در هر لحظه که اراده کنند کلاسهای دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور در اختیار خواهند داشت.

ارزیابی درونی برنامه تدبیر نخستین درجه و مورد قبول و معلمان
‌نقش معلمان در مدارس اجرا کننده ارزیابی درونی برنامه تدبیر تا حدود زیادی از آموزش و ارزشیابی دانش آموزان به پیگیری آموزش شخصی آنان تغییر می یابد و در نتیجه فرصت و فراغت بیشتری برای پرداختن به برنامه های رشد و بالندگی حرفه ای خود (مطالعه، برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده و مؤثر با مکاران، ارتقاء سطح علمی و بهبود مهارتهای تدریس و …) خواهند یافت.

طرح تدبیر ابتدایی

ارزیابی درونی برنامه تدبیر استثنایی و قابل توجه و حمل لوازم التحریر

در این نوع مدارس دانش آموزان اغلب بجای کیف های مملو از کتب حجیم، با کامپیوترهای کیفی (lab top) در سر کلاس درس حاضر می شوند. به عبارت دیگر در این مدارس علاوه بر مواد آموزشی رایج و کتابهای درسی، انواع نرم افزارها و درس افزارهای چند رسانه ای نظیر cd و… مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزشیابی در ارزیابی درونی برنامه تدبیر نگارش سال جدید

ارزشیابی از دانش آموزان در مدارس هوشمند به جای اینکه در مقاطع و نوبتهای فاصله دار (در پایان هر فصل یا هر ترم و …) صورت پذیرد، همه روزه و به طور مداوم انجام می گیرد و تعدادی از این آزمونها هم به صورت on line واز راه دور می باشند.

هم اکنون بانک فایل آموزشی معلمان نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان قرار داده است. نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی بانک فایل آموزشی معلمان جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم بانک فایل آموزشی معلمان از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل را به تایید می رساند.

در این مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر دانش آموزان هنگام ورود و خروج از مدرسه، با کارت دیجیتالی که در اختیار دارند، والدین خود را از ساعت آمد و رفت خود مطلع می سازند(ارسال SMS ازطریق سیستم اتوماسیون مدرسه). والدین دانش آموزان نیز می توانند با یک آموزش ساده به سیستم ارزشیابی مدرسه متصل شده و به این وسیله از وضعیت وروند پیشرفت تحصیلی فرزند خود آگاهی یابند. فناوری اطلاعات در ارزیابی درونی برنامه تدبیر

 از آنجاییکه پاره ای از فعالیتهای مرسوم در مدارس دیگر، در این مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر به کمک فناوری اطلاعات کاهش می یابد، کمیت و کیفیت تعاملات بین دانش آموزان، معلمان و والدین ارتقاء می یابد و در نتیجة هم افزایی یا سینرژی حاصل از تعاملات این سه گروه، امکان ایجاد شرایط یادگیری بهتر برای دانش آموزان فراهم می گردد.

مهمترين اهداف مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر فوق العاده و دقیق

افزايش مشاركت عناصر مرتبط با سيستم مدرسه بويژه اوليا ، مربيان و دانش آموزان و فراهم كردن امكان تعادل بيشتر آنان با يكديگر مهمترين هدف يك مدرسه هوشمند است . از طرفي دانش آموزان در چنين مدرسه يي با فناوري الكترونيكي آشنا مي شوند و توانمندي فردي خود را از اين طريق افزايش مي دهند .

رشد همه جانبه در اين سيستم يكي ديگر از اهداف مورد نظر است چرا كه با تسلط به تمام مجموعه و بازخودگيري از روند پيشرفت توسط دانش آموزان آنان بخوبي نقاط قوت و ضعف خود را تشخيص مي دهند و به ياري سيستم براي رفع آن تلاش مي كنند .

 ايجاد تنوع و خارج شدن از شيوه يكنواخت و سنتي آموزشي از جمله اهدافي است كه در صورت اجراي دقيق طرح مي تواند بازده كاري را در مدرسه افزايش دهد .

دانش آموز در اين سيستم با اهميت زمان آشنا شده و بخوبي مي آموزند كه چگونه مي توان در كمترين زمان به خواسته ها و نيازهاي خود از طريق استفاده از فناوري ارتباطي نايل آمد .

برنامه تدبیر ابتدایی

هفت اصل کلیدی در مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر درجه عالی و دقیق عبارتند از:

۱) دانش خلاق ۲)استعداد یادگیری ۳)توجه به فهم مطالب ۴) آموختن با هدف تسلط و انتقال آن ۵) ارزیابی آموخته‌ها به شکل متمرکز ۶) غلبه بر مشکلات ۷) مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی.

اركان مدرسۀ مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر نخستین درجه و مورد قبول :

 محيط ياددهي – يادگيري

اين محيط چهار حوزه را تحت پوشش خود قرار مي دهد :

الف – برنامه درسي                ب – روش تدريس                  ج – ارزيابي                    د – محتوا

مديريت :

منابع و فرآيندهاي مورد نياز محيط ياددهي – يادگيريي را پشتيباني و حمايت مي كند .

مسئوليتهاي افراد و مهارتهاي مورد نياز : در اين مدرسه نقش مدير ، معلم ، دانش آموز و والدين تغيير خواهد كرد و با توانايي ها و دانش خود نقش مؤثري در مدرسه خواهند داشت

فناوري :

ايجاد محيط ياددهي – يادگيري ، مديريت و ارتباطات بيروني راه حل هاي مبتني بر فناوري را الزامي مي كند .

ويژگيهاي اركان ارزیابی درونی برنامه تدبیر استثنایی و قابل توجه :

  • محيط ياددهي – يادگيري
  • اصول حاكم بر برنامه درسي در اين مدرسه به شرح ذيل مي باشد :
  • طراحي درسي براي كمك به دانش آموزان براي رشد همه جانبه و متعادل
  • يكپارچه سازي دانش آموزان براي رشد همه جانبه و متعادل
  • يكپارچه سازي دانش ، مهارتها و ارزشها از طريق برنامه درسي ( با پروژه اي نمودن فعاليتهاي مربوط به محتوا )
  • نظم و تداوم در آموزش
  • ايجاد نگرشهاي مناسب در استفاده از فناوري
  • دسترسي همه دانش آموزان به آموزش مطلوب

امکانات مورد نیاز مدارس مجری ارزیابی درونی برنامه تدبیر نگارش سال جدید

برای هر کلاس درس یک دستگاه دیتا پروژکتور(اینتر اکتیو) همراه با یک پرده نمایش یا یک برد هوشمند.
رايانه شخصي به تعداد مورد نياز.

  • تجهيزات‎ Active / Passive ‎شبكه.
  • اینترنت پر سرعت.
  • وب سایت مدرسه.
  • نرم افزار های آموزشی چند رسانه ای.
  • نرم افزار اتوماسیون مدرسه.
  • سایر نرم افزار های کاربردی

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 14 = 23